Autor Wiadomość
makrela
PostWysłany: Czw Lut 16, 2023 12:05 pm    Temat postu:

Dość istotną sprawą jest również to aby we właściwych miejscach znalazły się tabliczki zakazujące spożywania alkoholu. Sama nawet jakiś czas temu takie rzeczy kupowałam w sklepie https://znaki-bhp.pl/pl/c/Zakazy-spozywania-alkoholu/1019 i zdaję sobie sprawę z tego jak istotne to jest.
lechu
PostWysłany: Sro Wrz 16, 2020 8:49 am    Temat postu:

Jeśli jest konsumpcja na miejscu to dla klientów powinny być toalety. Jeśli nie ma, to analogicznie nie:).

Wysokość 3.3 m w pomieszczeniu produkcyjnym wynika z starej interpretacji dot. wystepowania w tym pomieszczeniu warunków uciążliwych. Kto tak teraz jeszcze interpretuje? Jak jest powyżej 4 osób w pomieszczeniu to przyjmuje się 3 metry a jeśli nie i zachowana jest kubatura to może być 2.5 m. Warunki uciążliwe w kuchni to stara nadinterpretacja ... U nas kilka lat temu było to weryfikowane.
generał
PostWysłany: Nie Wrz 06, 2020 7:05 pm    Temat postu:

Generalnie przepisy nie rozróżniają lokali na te co maja alkohol i te co nie. We wszystkich obiektach użyteczności publicznej w których obsługiwani są ludzie a takimi są lokale gastronomiczne winny być toalety.
Podejście lokalnego sanepidu wynika z utartych schematów.
Marta356789
PostWysłany: Sob Wrz 05, 2020 9:58 pm    Temat postu: Stoliki

Witam
Otworzyłam lokal gastronomiczny nie ma toalety dla klientów jednak nie sprzedajemy w nim alkoholu. Nie możemy wstawić też stolików i krzeseł ale hokery przy barze mogą być tak stwierdził sanepid. Co można z tym zrobić jak to rozwiązać jaka wynosi kara jeżeli będą stoliki i sanepid wejdzie z kontrolą?
Grave Digger
PostWysłany: Sro Mar 11, 2009 5:09 pm    Temat postu:

daniluks napisał:
Na wstępie witam Użytkowników forum. Jeszcze się nie rejestrowałem, ale za chwilę naprawie ten błąd Wink

Powiedzcie mi w takim razie, w jaki sposób funkcjonuje większość barów z Kebabem. Tylko w nielicznych widziałem łazienki dla klientów. Co jeżeli wysokość sufitu w pomieszczeniu magazynowym jest niższa od wymaganych 2.5m? Czy taki lokal jest z góry zdyskwalifikowany?

pozdrawiam

1) Bar, który nie posiada toalety dla klientów dostaje decyzję zezwalająca wyłącznie na sprzedaż na wynos. Ponieważ jednak maksymalna realna wysokość mandatu to ok. 200 zł większość właścicieli tego rodzaju placówek wprowadza stoliki uważając - zresztą słusznie - że owe 200 zł to promil tego, co można zarobić oferując możliwość konsumpcji, nie wspominając o kosztach wykonania dodatkowej toalety.
2) W pomieszczeniu magazynowym nie jest wymagana wysokość 2,5 m.
daniluks
PostWysłany: Sro Mar 11, 2009 10:53 am    Temat postu:

Na wstępie witam Użytkowników forum. Jeszcze się nie rejestrowałem, ale za chwilę naprawie ten błąd Wink

Powiedzcie mi w takim razie, w jaki sposób funkcjonuje większość barów z Kebabem. Tylko w nielicznych widziałem łazienki dla klientów. Co jeżeli wysokość sufitu w pomieszczeniu magazynowym jest niższa od wymaganych 2.5m? Czy taki lokal jest z góry zdyskwalifikowany?

pozdrawiam
Sansei
PostWysłany: Sro Mar 04, 2009 9:00 pm    Temat postu:

To ja jeszcze podpowiem, czy oceny ryzyka zawodowego są wykonane? Jakie preparaty chemiczne stosujesz np do mycia, czy maja one piktogramy - są klasyfikowane jako niebezpieczne, bo z tego mogą wynikać dodatkowe sprawy, od posiadania spisy takich preparatów, przez karty ich charakterystyki, z którymi muszą siezapoznać pracownicy po... jeśli to są np środki żrące ze zwrotem R 35 poinformowanie odpowiedniego terenowo "sanepidu" o zakupie takiego preparatu, prowadzenie ewidencji jego rozchodu i zabezpieczenia go przed osobami niepowołanymi. Oczywiście rozumiem, że jako pracodwaca zgłosiłeś swą działalność do sanepidu? ;>
Co do pomiarów środowiska pracy hmm no to zależy od konkretnych warunków, ale możliwe, że przydało by siezapylenie hmm może mikroklimat gorący, jeśli nie ma klimatyzacji.... aha i jeszcze badania mikrobiologiczne wody....
Nie przejmuj sie to tak strasznie wygląda na początku ale jak pozałatwiasz większość spraw to będzie spokój na dłużej. Jakby co przy sprawach odnośnie higieny pracy to wsparciem może być dobry BHP-owiec, choc z nimi to różnie bywa....
Nie wiem tak teraz co by tu jeszcze....... badania lekarskie pracowników, po za tymi na nosicielstow, to od lekarza medycyny pracy, że może wykonywac pracę na danym stanowisku...
Co do ograniczenia kosztów to jakie jużponisłeś i jakie masz na myśli? Zawsze coś sie da Wink

O kurcze faktycznie stry temacik, no ale może faktycznie komuś jeszcze pomożemy, no cóż początki forum były słabe, teraz dopiero nabieramy sprawności Wink
shankan
PostWysłany: Sro Mar 04, 2009 1:32 pm    Temat postu:

Co do wysokości budynku w części produkcyjnej 3,3 wynika z przepisów technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie prawdopodobnie został zastosowany ten wariant gdyż w pizzerii będą występowały warunki uciążliwe dla pracy (warto żeby ktoś z HP się wypowiedział w tej kwestii)
Sprawa druga wysokość w innych pomieszczeniach 2,5 bo to jest minimum ze względu na warunki i ilość osób przebywających w pizzerii.
Po trzecie nie ma takiej opcji żeby i pracownicy i klienci korzystali z jednego ustępu dlaczego?? Dlatego ze twoi pracownicy będą posiadali badania na nosicielstwo a klienci już tych badan nie musza posiadać koniec i kropka.
Jednak mam dla Ciebie i radośniejsza informacje pomieszczenia, w których wysokość powinna, zgodnie z ustawą wynosić co najmniej 3 m i 3,3 m, mogą być obniżone do wysokości nie mniejszej niż 2,5 m w przypadku zastosowania wentylacji mechanicznej nawiewno wywiewnej lub klimatyzacji, pod warunkiem uzyskania zgody Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego (cała dokumentacje projektową rzetelnie wykonana z opisem technologicznym itp. itd. Wraz z wnioskiem o odstąpienie od obowiązujących przepisów wysyłasz do PWIS). Teraz pozostaje czekać. (temat stary ale może komus sie przyda to info)
Marcin22
PostWysłany: Pon Wrz 22, 2008 11:05 pm    Temat postu: Warunki dla lokalu gastronomicznego.

Witam ! jestem w trakcje otwierania lokalu gastronomicznego i niestety ma problem . Mówimy tu o pizzerni i o wytycznych które musze spełnic ...... ct " Zgodnie z wymaganiami określonymi dla zakładów gastronomicznych /Dz.U. 2002 Nr91,poz.811/ wysokość pomieszczeń powinna wynosić w części produkcyjnej minimum 3,3 m, w pomieszczeniach magazynowych, sanitarnych i gospodarczych minimum 2,5 m. ". Co jesli wysokosc w czesci produkcyjnej wynosi tylko 2,5 m ?
czy przez to moge nie uzyskać akceptacji lokalu przez sanepid ? . Nasptępnie Toalety ? czy koniecznie musze posiadac dwie ? jedną dla personelu i oddzielna dla klientów ? Sad . Ostatnie pytanie co jest najwazniejsze ? o czym nie moge zapomnieć, jakies rady itp. będe bardzo wdzieczny bo jak do tej pory nigdzie nie udało mi sie uzyskać rzetelnej odpowiedzi ( ma 24 lata i wypatruje w tym interesie swojej przyszłosci ale coraz bardziej mnie to przytlacza , miałem wyznaczona kwote na ten pomysł ale koszty rosna za kazdym razem kiedy wspomni sie słowo "sanepid" Smile ... czy jest jakis sposób dzieki ktoremu moge ograniczy koszty ) Pozdrawiam : Marcin

Temat zmieniony i przeniesiony do bardziej adekwatnego działu. W tytule tematu należy bardzie precyzowac problem.
Moderator


Załóż bezpłatnie forum phpbb2 lub phpbb3 na Forumoteka.pl

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group