Forum sanepid.forumoteka.pl Strona Główna sanepid.forumoteka.pl
forum pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozp. w sprawie zgłoszeń

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum sanepid.forumoteka.pl Strona Główna -> Epidemiologii
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paprotka
User


Dołączył: 29 Lis 2017
Posty: 5

PostWysłany: Nie Maj 26, 2019 8:09 am    Temat postu: Rozp. w sprawie zgłoszeń Odpowiedz z cytatem

Moi drodzy nie jestem prawnikiem i niestety od radców prawnych też nie mogę uzyskać zrozumiałej dla mnie odpowiedzi. Wiem, że w różnych stacjach jest to też różnie interpretowane. Może też się wypowiecie jak jest u was?
Chodzi o Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie zgłoszeń podejrzenia lub rozpoznania zakażenia, choroby zakaźnej lub zgonu z powodu zakażenia lub choroby zakaźnej z dnia 10 lipca 2013 r. (Dz.U. z 2013 r. poz. 848), które na stronie sejmu jest uznane za uchylone a na stronie Legalis opisane jako wersja nieobowiązująca.
Natomiast w projekcie rozporządzenia czytamy:
§ 14. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.2)
2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 10 lipca 2013 r. w sprawie zgłoszeń podejrzenia lub rozpoznania zakażenia, choroby zakaźnej lub zgonu z powodu zakażenia lub choroby zakaźnej (Dz. U. poz. 848), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 48 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw.

Czy należy rozumieć że rozporządzenie pomimo, że „jest uchylone, ma wersje nieobowiązującą” to ma moc dopóki nie wejdzie kolejne?
A to że ma moc to można je przytaczać np. w pismach i protokołach? Czy możemy np. nadal wymagać dopisku na kopertach „ZLK”, bo o tym jest tylko w rozporządzeniu?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paprotka
User


Dołączył: 29 Lis 2017
Posty: 5

PostWysłany: Czw Gru 19, 2019 8:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to się nie doczekałam odpowiedzi Wink
Czyżby od maja ta wiedza nikomu nie była przydatna w codziennej pracy?
No, ale od dziś mamy nowe rozporzadzenie. (Może jednak komuś przyda się ta informacja).
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum sanepid.forumoteka.pl Strona Główna -> Epidemiologii Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Szybka odpowiedź
Użytkownik:
Wynik działania: 1+4 =


 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum