Forum sanepid.forumoteka.pl Strona Główna sanepid.forumoteka.pl
forum pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Konfekcjonowanie towarów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum sanepid.forumoteka.pl Strona Główna -> Co i jak z załatwić w sanepidzie...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
expim
User


Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 2

PostWysłany: Pon Paź 18, 2010 9:57 pm    Temat postu: Konfekcjonowanie towarów Odpowiedz z cytatem

Witam

Po kilkudniowym przeszukiwaniu stron trafiłem na to forum i mam nadzieję ze tu uzyskam odpowiedź na moje pytanie.Dzwoniłem również do WSSE ale dowiedziałem się że Panie są od kontrolowania a nie od doradzania Smile No cóż. Chcę założyć firmę zajmującą się pakowaniem oraz sprzedażą kosmetyków.Mam bardzo dobre dojście do firmy która sprzedaje surowce miedzy innymi takim firmą jak Bielenda.Firma ta sprzedaje surowce w dużych ilościach po 200 kg danego surowca w worku.Ja natomiast chciałbym zakupywać u tej firmy dany surowiec w worku 200 kg a następnie przepakować go na mniejsze opakowania po 250g i sprzedawać jako kosmetyk.Jakie wymogi muszę spełniać ?Zdaje sobie sprawę że muszę posiadać pomieszczenie w którym będę to wykonywał.Jakie warunki musi spełniać dane pomieszczenie ? Pomieszczenie główne, toaleta, pomieszczenie w którym będzie się przebierał pracownik ? Czy mogę przepakowywać ręcznie czy potrzebuje jakiejś maszyny ? Jakiej wielkości musi być dane pomieszczenie ? Dodam że jestem w trakcie studiów kosmetologicznych więc jeżeli chodzi o wiedzą dotyczącą surowców ,półproduktów to taką wiedzę posiadam.Do sprawy podchodzę dość poważnie i jeżeli jest ktoś kto zgodził by się aby pomóc mi indywidualnie będę to traktował jako zlecenie i osoba taka zostanie odpowiednio wynagrodzona jeżeli jest ktoś chętny podaje adres e-mail expim@vp.pl .Oczywiście proszę też o wypowiedzi tu na forum.Kapitał jaki posiadam to 750.000 zł

Ps. Pomysł z tym forum to strzał w 10 szkoda tylko że tak mało osób o nim wie, dużej ilości przedsiębiorców forum to ułatwiło by życie.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
wogo
Forumowy wymiatacz


Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 136

PostWysłany: Wto Paź 19, 2010 7:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1.ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 12 kwietnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
2.ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 26 września 1997 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.

Proponuję zapoznać się z zawartymi w w/w przepisach wymogami dotyczącymi pomieszczeń na pobyt ludzi, pomieszczeń pracy, pomieszczeń socjalnych, itp. i poszukać odpowiedniego pomieszczenia [budynku].
Prawdopodobnie będziesz musiał zatrudnić uprawnionego projektanta, który wykona projekt przystosowania obiektu [pomieszczenia] do określonej przez Ciebie funkcji, a następnie uzyska stosowne uzgodnienia i opinie. Być może będzie potrzeba uzyskania decyzji o zmianie sposobu użytkowania obiekty, lub nawet pozwolenia na budowę.
Chyba, że przejmiesz, kupisz, wynajmiesz zakład, w którym wykonywano tego typu produkcję, działał legalnie i pod kontrolą służb.
Nie wypowiadam się na temat procedur dotyczących wprowadzenia Twojego produktu do handlu - nie moja "działka".
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Agilent
MegaKozak Forumowy


Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 716

PostWysłany: Wto Paź 19, 2010 8:04 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy to nie bedzie w zakresie Inspekcji Farmaceutycznej? Nadzor nad kosmetykami to chyba raczej ich dzialka ale...

To czy ma byc to pakowane recznie np. przy pomocy kapsularki recznej czy tez nawazane do słoiczkow i jakie warunki maja byc spelnione bedzie zalezalo do rodzaju i wlasciwosci produktu.
Jezeli bedzie to cos higroskopijnego to musza byc kontrolowana temp. i wilgotnosc powietrza w pomieszczeniach. Niekiedy wymagane sa takze filtry powietrza wejsciowego albo wyjsciowego jezeli bedzie to material bardzo sypki i powodujacy duze zapylenie. To wszystko wiec zalezy do tego co to bedzie i jaka metoda Wink
Potrezbujesz wiec jakis kart charakterystyki towaru zakupionego i warunkow jego przechowywania i uzytkowania. Czy jest odporne na UV czy sie latwo utlenia, w czym przechowywac itd itd
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
generał
Site Admin


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 329

PostWysłany: Wto Paź 19, 2010 9:12 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nadzór nad produkcja kosmetyków prowadzi sekcja żywności żywienia i przedmiotów użytku danej PSSE na której to jest terenie i do niej należy się zwrócić
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
expim
User


Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 2

PostWysłany: Sro Paź 20, 2010 12:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuje za odpowiedzi.

Firma ta ma w ofercie szereg surowców ja jednak na początek nie będę szalał i wprowadzę tylko kilka,stwierdziłem że nie warto ryzykować i zakupywać po 200kg na początek zakupię 5 rodzai po 25kg jak się będzie sprzedawało zakupię więcej Smile .Będą to już produkty gotowe nie jak pisałem w poprzednim poście że będą to surowce(surowce do produkcji może wprowadzę później na razie skupię się na gotowych produktach).Więc będą to już gotowe kosmetyki tylko że w dużym opakowaniu (worek 25 kg).Jeżeli chodzi o konsystencje produktu to będzie proszek dokładnie maseczki algowe.Taki proszek kosmetyczka rozrabia sobie z wodą i kładzie na twarz klientce.Damska część tego forum korzystająca z usług gabinetów kosmetycznych na pewno wie o jakim produkcie piszę.Będę to przesypywał do 100g saszetek.Nie wydaje mi się aby lokal musiał spełniać jakieś specjalne wymogi gdyż nie będę na daną chwilę poza tymi proszkami nic więcej w nim konfekcjonował.Może później na razie jednak mam dość dużo pracy bo prowadzę również inną działalność.Myślę że powinno wystarczyć jakieś pomieszczenie główne w którym będzie stał jakiś stół do przesypywania oraz jakieś pomieszczenie w którym będę się przebierał.Wydaje mi się że aby przesypać kilka kg proszków to wystarczy.Będę to robił sam, na daną chwilę nie będę nikogo zatrudniał gdyż na początek będzie to 5 rodzai maseczek więc przesypanie w małe woreczki zajmie dosłownie kilka godzin więc pomieszczenie te będzie może używane raptem kilka dni w miesiącu.Posiadam jeden lokal własnościowy 30m2 stoi pusty ale nie wiem czy tak mały będzie odpowiedni.Ewentualnie mogę jakiś wynająć stwierdziłem że nie opłaca mi się na razie kupować lokalu przy tak niewielkiej ilości produktów jaką będę na daną chwile wprowadzał.Może później gdy stopniowo będę rozszerzał ofertę. Tak jak pisałem w poprzednim poście jeżeli pomógł by mi ktoś się tym zająć (zezwolenia ,porady itp.) proszę o informację na e-mail ewentualnie proszę pisać tu na forum.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum sanepid.forumoteka.pl Strona Główna -> Co i jak z załatwić w sanepidzie... Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Szybka odpowiedź
Użytkownik:
Wynik działania: 1+5 =


 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum